Liikkeitäsi seurataan älypuhelimella

Yhdysvalloissa markkinoinnin kuuma puheenaihe on nyt digitaalisen ja fyysisen maailman yhteen sulautuminen.

Vuonna 2018 digimainonnan budjetit ohittavat perinteiseen mainontaan käytettävän rahamäärän Yhdysvalloissa.

Kun pysähdyt näpelöimään sinistä takkia kaupassa, saattaa eteesi seuraavaksi ilmaantua samaa palttoota kauppaava digimainos Facebookissa.

Yhdysvalloissa kuuma puheenaihe on digitaalisen ja fyysisen maailman yhteen sulautuminen. Kuluttajien liikkeitä voi älypuhelinten avulla seurata yhä tarkemmin.

Kohta erilaiset sensorit peittävät maailman. Tietoja kuluttajien sijainnista kerääviä majakoita on jo miljoonia ja niiden määrä lisääntyy räjähdysmäisesti. Kun mobiililaitetta kantava kuluttaja saapuu majakan kantaman alueelle, se vastaanottaa tunnisteen, jonka avulla voidaan tarjota sijaintiin liittyvää sisältöä ja mainontaa.

Vuonna 2018 digimainonnan budjetit ohittavat perinteiseen mainontaan käytettävän rahamäärän Yhdysvalloissa.Vielä muutama vuosi sitten digikenttä oli pirstaleinen. Nyt jäljellä ovat käytännössä enää vain Facebook ja Google.

Kuluttajien medialukutaito on kasvanut, bannerit ohitetaan ja mainokset sekä tuotteet sulautuvat sisältöihin. Yhteisön hoitamisesta on tullut tärkeä osa asiakasvuorovaikutusta.

Markkinointi tapahtuu yhä enemmän julkkisten ja sisällöntuottajien kautta. Vaikuttajia ei joudu lähestymään yksi kerrallaan, sillä välikätenä on yhteydenpitoa hoitavia yrityksiä. Kim Kardashianin kaltaiset julkkikset suosittelevat kaverilliseen tapaan jatkuvalla syötöllä tuotteita ja palveluita someprofiileissaan.

Yhdysvallat on 181 miljardin dollarin vuosibudjetilla maailman suurin mainosrahan käyttäjä. Kakkostilaa pitävä Kiina ei ole 47 vuosittaisella miljardillaan edes lähellä.

Lähde: Liikkeitäsi seurataan älypuhelimella – M&M selvitti markkinoinnin kuumat aiheet maailmalla