Masuunien valtavista hiilipäästöistä eroon pääsy vaatii täysin uutta teknologiaa, jossa rauta pelkistetään hiilen sijaan uusiutuvalla sähköllä tuotettavan vetykaasun avulla.
SSAB kehittää tekniikkaa Hybrit-nimisessä kehitysprojektissa kaivosyhtiö LKAB:n ja energiayhtiö Vattenfallin kanssa. Rahaa tulee myös Ruotsin valtiolta.
SSAB tehtaat tuottavat noin 10 prosenttia Ruotsin ja 7,5 prosenttia Suomen hiilidioksidipäästöistä.
Source: Raahen masuuneille suunnitellaan kallista muutosta: SSAB haluaa eroon hiilitaakasta
Sähkömoottorin laakereihin kohdistuu suuria lämpötilan vaihteluita riippuen moottorin asennuspaikasta. Ulkona sijaitseva moottori joutuu talvella kestämään…
EU-maissa on kaikkiaan noin seitsemän miljoonaa kilometriä vesi- ja jätevesiputkistoja. Näistä suuri osa on ollut…
Ehkäisevien huoltotoimenpiteiden indikaattorina taajuusmuuttajissa käytetään lähinnä kunkin komponentin laskennallisia käyttöikäarvoja, käyttökokemusta ja ajoittaisia mittauksia. Taajuusmuuttajien…
Aina, kun moottori, pumppu tai muu laite on ollut irrotettuna, täytyy moottori ja käyttölaite linjata…
Kaikessa voitelussa on kysymys monien eri tarpeiden yhteen sovittamisesta. Kone- ja laitevalmistajat sekä käyttäjät joutuvat…
IE4 hyötysuhdeluokan moottorit perinteisellä luotettavalla induktiomoottoritekniikalla. Varasto-ohjelmastamme löytyy uudet vaatimukset täyttävät IE4 moottorisarjat. IE4 moottorit…
Cookien käytöllä ei kerätä yksilöiviä tai henkilökohtaisia tietoja. Käytetään vai kävijämäärän seurantaan